U.S.E., δύο νομίσματα ή έξοδος

Ενδεχομένως να υπήρχαν καλές προθέσεις στη σύλληψη της Ευρωπαϊκής ιδέας. Κατά την άποψη μου έγιναν σοβαρά λάθη στο σχεδιασμό της ΕΕ και του ενιαίου νομίσματος. Το ενιαίο νόμισμα έπρεπε να είναι το τελευταίο βήμα μετά την νομοθετική, φορολογική και γλωσσική ενοποίηση.
Θεωρητικά στη Ευρώπη υπάρχει ελεύθερη διακίνηση προϊόντων, κεφαλαίων, εργασίας. Στη πράξη παρατηρούνται πολλά εμπόδια. Σε κάθε χώρα υπάρχουν τελείως διαφορετικά περιβάλλοντα, νομοθετικά, φορολογικά, διαδικαστικά κλπ. Ένα μεγάλο πρόβλημα είναι οι διαφορετικές γλώσσες. 
Ένας Αμερικάνος που μετακομίζει σε άλλη πολιτεία για να βρεί δουλειά , αντιμετωπίζει περίπου ίδιες συνθήκες, ίδιους νόμους, ίδιο φορολογικό σύστημα και προπάντων ίδια γλώσσα. Υπάρχουν διαφορές απο πολιτεία σε πολιτεία αλλά είναι μικρές. Ένας άνεργος Έλληνας που θέλει προσωρινά η μόνιμα να μετακομίσει σε μια Ευρωπαϊκή χώρα έχει πολύ σοβαρές δυσκολίες, με κυριότερη τη γλώσσα.
Δεν είμαι υπερασπιστής της Ομόσπονδης Ευρώπης. Για να είμαι ειλικρινής δεν έχω
αποφασίσει εάν προτιμώ την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία ή ανεξάρτητα κράτη χωρίς σύνδεση. Όμως είμαι πεπεισμένος ότι οποιαδήποτε άλλη μορφή ένωσης - εκτός από την ομοσπονδία - είναι καταστροφική, κυρίως για χώρες όπως η Ελλάδα. Όπως όλα δείχνουν η ομοσπονδιοποίηση προχωρά με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς.  Με αυτά τα δεδομένα οι άμεσες λύσεις είναι: α) δύο νομίσματα ή β) προσωρινή έξοδος με πιθανή επιστροφή όταν υπάρχουν κατάλληλες συνθήκες.

Β.Γ
Άνεργος