Διαχωρισμός αρμοδιοτήτων




Στην Νέα Αρχή κάνουμε διαχωρισμό αρμοδιοτήτων και ρόλων. Είναι διαφορετικός ο πρόεδρος του κόμματος και διαφορετικός ο υποψήφιος του κόμματος για την πρωθυπουργία. Επίσης είναι διαφορετικοί οι τομεάρχες και εν δυνάμει υπουργοί από τους υποψήφιους βουλευτές.
Οι βουλευτές είναι οι εκπρόσωποι των ψηφοφόρων του κόμματος σε μια εκλογική περιφέρεια και ασχολούνται με το νομοθετικό έργο. Θέλουμε να συγκεντρωθούν στο έργο τους και να το εκτελούν με τον καλύτερο τρόπο. Σίγουρα χρειάζονται ικανότητα στη διαχείριση του λόγου και στο να εκλέγονται, ότι αυτό προϋποθέτει. Η ικανότητα του εκλέγεσθαι δεν σημαίνει ότι είναι ικανοί και για τις ανώτερες θέσεις της χώρας δηλαδή τις θέσεις των τομεαρχών, των εν δυνάμει υπουργών. Οι βουλευτές πρέπει να έχουν ικανοποιητική γνώση των πολιτικών θεμάτων και των θέσεων του κόμματος. Οι βουλευτές μπορεί να έχουν κάποια εθνική προβολή μέσω ΜΜΕ και Διαδικτύου αλλά κυρίως θα προβάλλονται όπου δραστηριοποιούνται δηλαδή στην εκλογική τους περιφέρεια.
Ένα σημαντικό πρόβλημα της χώρας και εν μέρει αιτία της καταστροφής είναι ότι τοποθετούνται υπουργοί όλοι οι ακατάλληλοι. Άλλη η ικανότητα του εκλέγεσθαι και άλλη αυτή της διοίκησης ενός υπουργείου. Όπως η εκτελεστική και η νομοθετική εξουσία είναι διακριτές, έτσι πρέπει να είναι και ο ρόλοι. Οι τομεάρχες θα πρέπει να είναι σχετικοί με το αντικείμενο δηλαδή οι γνώσεις τους και οι ικανότητες τους στο συγκεκριμένο αντικείμενο να είναι πολύ καλές. Τις απαραίτητες γνώσεις μπορεί να τις έχουν λόγω επαγγελματικής δραστηριότητας η με συστηματική μελέτη του αντικειμένου. Δεν σημαίνει ότι ο υπουργός Αμύνης θα είναι απαραίτητα στρατιωτικός, μπορεί να είναι αμυντικός αναλυτής. Ούτε ο υπουργός Υγείας θα είναι απαραίτητα γιατρός, μπορεί να προέρχεται από το χώρο της φαρμακοβιομηχανίας η να είναι οικονομολόγος σε θέματα υγείας. Θα έχει σχέση όμως με το χώρο.
Σε περίπτωση που δεν βρεθεί κάποιος που να έχει σχέση με το χώρο θα ορίζεται κάποιος άλλος με την προοπτική να ενημερωθεί. Οι τομεάρχες θα ορίζονται λίγο μετά τις εκλογές και θα έχουν μπροστά τους μια τετραετία, υπο κανονικές συνθήκες, για να ενημερωθούν. Θα έχουν πολύ καλές διοικητικές και οργανωτικές ικανότητες κάτι που δεν θα είναι απαραίτητο για τους βουλευτές. Οι τομεάρχες θα εκπροσωπούν το κόμμα στα ΜΜΕ, σε θέματα του αντικειμένου τους. Θα έχουν σημαντική εθνική προβολή στα ΜΜΕ και το Διαδίκτυο.
Η μέχρι σήμερα πρακτική των κομμάτων εξουσίας είναι να τοποθετούν όλους τους άσχετους με το αντικείμενο. Ήταν παντελώς ανίδεοι και έτσι αποτύγχαναν παταγωδώς. Δεν είναι μόνο αυτός ο λόγος που καταστράφηκε η χώρα αλλά είναι και αυτός. Για να ενημερωθεί κάποιος καλά για τα θέματα ενός υπουργείου, χρειάζεται τουλάχιστον ένα χρόνο, χωρίς να ασκεί παράλληλα τα καθήκοντα του. Οι υπουργοί ενημερώνονταν τελείως επιφανειακά και δεν αποκτούσαν ποτέ βαθιά γνώση των θεμάτων του υπουργείου. Έτσι έπαιρναν τραγικές και καταστροφικές αποφάσεις.
Λέμε ότι οι τομεάρχες δεν θα είναι απαραίτητα κοινοβουλευτικοί αλλά δεν θα απαγορεύεται να είναι κοινοβουλευτικοί. Σε περίπτωση που ένας βουλευτής οριστεί υπουργός η υφυπουργός θα παραιτείται από το βουλευτικό αξίωμα ώστε να συγκεντρωθεί στα καθήκοντα του. Θα αντικαθίσταται από κάποιον άλλο που θα αφοσιωθεί στην εκπροσώπηση των ψηφοφόρων και το νομοθετικό έργο. Σε περίπτωση ανασχηματισμού θα χάνει και τη θέση του υπουργού η υφυπουργού. Οι ανασχηματισμοί όμως είναι κάτι που θα αποφεύγουμε. Ο τομεάρχης θα έχει δοκιμαστεί για τέσσερα χρόνια και σε περίπτωση ακαταλληλότητας θα έχει αντικατασταθεί πριν αναλάβει τη θέση του υπουργού. Οι ανασχηματισμοί θα είναι η εξαίρεση σε περιπτώσεις που είναι απαραίτητο. Τώρα βάζουν υπουργό όποιον νάναι και τον δοκιμάζουν « στου κασίδη το κεφάλι» δηλαδή στις πλάτες των πολιτών. Μετά φέρνουν κάποιον άλλο μήπως και τους βγει καλός. Εάν το καλοσκεφτεί κανείς είναι τραγικό αυτό που συμβαίνει. 
Ο πρόεδρος του κόμματος χρειάζεται να έχει πολύ καλές οργανωτικές και διοικητικές ικανότητες.  Θα έχει σίγουρα εσωκομματική προβολή αλλά όχι σημαντική προβολή εκτός κόμματος. Επομένως δεν θα χρειάζεται πολύ καλές επικοινωνιακές ικανότητες αλλά σίγουρα τουλάχιστον μέτριες. Επίσης δεν χρειάζεται να έχει άριστη γνώση όλων των πολιτικών θεμάτων όπως ο υποψήφιος για πρωθυπουργός.
Η θέση του πρωθυπουργού είναι ουσιαστικά η ανώτερη θέση της χώρας. Τυπικά είναι του Προέδρου της Δημοκρατίας. Μέσα στο κόμμα όμως η ανώτερη θέση θα είναι αυτή του προέδρου του κόμματος. Σε πολλά κόμματα υπάρχει διευθυντής που ορίζεται από τον πρόεδρο. Στη Νέα Αρχή ο πρόεδρος θα εκφράζει τη βάση και μαζί με τα αρμόδια όργανα θα ορίζει τον υποψήφιο του κόμματος για τη θέση του πρωθυπουργού.
Ο υποψήφιος του κόμματος για πρωθυπουργός θα έχει απαραίτητα εξαιρετικές ικανότητες και θα είναι ένα πολύ ξεχωριστό πρόσωπο. Θα χρειάζεται πολύ καλές οργανωτικές και διοικητικές ικανότητες, πολύ καλή σφαιρική γνώση των θεμάτων όλων των τομέων και εξαιρετική επικοινωνιακή ικανότητα. Πόσοι άνθρωποι έχουν όλες αυτές τις ικανότητες; Πολύ λίγοι. Πόσοι από τους πρωθυπουργούς της χώρας τις είχαν; Κανένας. Για αυτό και απέτυχαν παταγωδώς και μας κατέστρεψαν.   

ΝΕΑ ΑΡΧΗ