Σελίδες

ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ

Παρακάτω είναι συλλογή άρθρων γύρω από θέμα στα οποία έχει γίνει και επεξεργασία.
____________________________________________________

"Αν ένας ηγεμόνας χρησιμοποιεί την εξουσία του εναντίον του λαού του, τότε ο λαός έχει το δικαίωμα να τον αντιμετωπίσει με Βία. Ο σωστός τρόπος για να αντιμετωπιστεί η παράνομη βία της εξουσίας είναι η ίδια η Βία."
Η ρήση αυτή δεν ανήκει σε κάποιον αναρχικό αλλά στον «πατέρα» του κλασικού φιλελευθερισμού, τον
 Τζων Λοκ ( 1632 -  1704). Ήταν Άγγλος φιλόσοφος και ιατρός,  ένας από τους πλέον σημαίνοντες στοχαστές του Διαφωτισμού, προφήτης του καπιταλισμού, απολογητής της αστικής τάξης, υπερασπιστής της κοινωνικής αλληλεγγύης, ιδρυτής του ατομικισμού, πρόδρομος της ρουσσωικής γενικής βούλησης. Η πολιτική του φιλοσοφία επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την Αμερικανική Επανάσταση, το Σύνταγμα των Ηνωμένων Πολιτειών, την Γαλλική Επανάσταση καθώς και το πρώτο Σύνταγμα της Γαλλίας, και με αυτόν τον τρόπο τα Συντάγματα των περισσοτέρων φιλελευθέρων κρατών.
Ο Άγγλος φιλόσοφος θεωρούσε ότι οι άνθρωποι σε φυσική κατάσταση δεν ήταν τόσο επιθετικοί, αλλά κυρίως κοινωνικοί, δημιουργικοί, λογικοί και σώφρονες. Ενδιαφέρονταν έτσι να συγκροτήσουν πολιτισμένες κοινωνίες. Γι' αυτό συνήπταν «κοινωνικό συμβόλαιο» με το κράτος με αμοιβαίους όρους. Αποδέχονταν να περιορίσουν την ελευθερία τους και σε αντάλλαγμα το κράτος έπρεπε να εγγυηθεί για τη διασφάλιση των φυσικών τους δικαιωμάτων: της ζωής, της ελευθερίας, της ιδιοκτησίας. Εάν το κράτος παραβίαζε το «κοινωνικό συμβόλαιο», οι άνθρωποι είχαν δικαίωμα να το λύσουν και να εξεγερθούν.
«Όταν η Διοίκησης βιάζει, αθετεί, καταφρονεί τα δίκαια του λαού και δεν εισακούει τα παράπονα του, το να κάμει τότε ο λαός ή κάθε μέρος του λαού επανάστασην, να... αρπάζει τα άρματα και να τιμωρήσει τους τυράννους του, είναι (το) πλέον ιερόν από όλα τα δίκαια του και το πλέον απαραίτητον από όλα τα χρέη του». Ούτε αυτό το είπε κάποιος αναρχικός αλλά ο Ρήγας Φεραίος.


Οι νόμοι φτιάχνονται από ανθρώπους και όχι από κάποια ανώτερη δύναμη. Στα πλαίσια της εύρυθμης λειτουργίας της κοινωνίας δεχόμαστε συχνά να τηρήσουμε νόμους με τους οποίους δεν συμφωνούμε. Είναι όμως τελείως διαφορετικό να έχουμε κάποιες αντιρρήσεις  από το να υπάρχει πλήρης εναντίωση της συνείδησης μας. Μη ξεχνάμε και εμείς οι Έλληνες ότι οι ήρωες του 1821 παρέβησαν νόμους της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. 
Πολλοί νόμοι είναι άδικοι και ανήθικοι. Η ιστορία είναι γεμάτη με παραδείγματα ανθρώπων που αψήφισαν νόμους και θαυμάζονται παγκόσμια σαν ήρωες. Ο Μαντέλα πέρασε εικοσιεφτά χρόνια στη φυλακή αλλά στο τέλος έγινε Πρόεδρος και κέρδισε το Νόμπελ Ειρήνης. Ο Γκάντι μπαινόβγαινε στις φυλακές ένα μεγάλο μέρος της ζωής του. Στα τελευταία στάδια του αγώνα του ακολούθησε οργανωμένη γενικευμένη εκστρατεία μη συνεργασίας. Ινδοί κρατικοί υπάλληλοι παραιτήθηκαν, οι πολίτες δεν συμμετείχαν σε κρατικούς οργανισμούς και τα παιδιά έφυγαν από τα κρατικά σχολεία.
Δεν είναι μόνο μεγάλες μορφές που μένουν στην ιστορία. Είναι και απλοί καθημερινοί άνθρωποι. Η Ρόζα Παρκς, μια απλή μοδίστρα, προκάλεσε με μια απλή πράξη ανυπακοής μια απίστευτη αλληλουχία γεγονότων που έφεραν τεράστια αποτελέσματα. Πλήρωσε το τίμημα, συνελήφθη και φυλακίστηκε για λίγες ημέρες, αλλά έμεινε στην ιστορία σαν η μητέρα του σύγχρονου κινήματος πολιτικών δικαιωμάτων. Μετά το περιστατικό της ανυπακοής της Ρόζα Παρκς ξεκίνησε ένα μποϋκοτάζ των λεωφορείων του Μοντγκόμερυ για 381 ημέρες με επικεφαλής τον Μάρτιν Λούθερ Κίγκ. Μετά από αυτό το Ανώτατο Δικαστήριο ανακήρυξε αντισυνταγματικό το νόμο φυλετικών διακρίσεων. Η Ρόζα Παρκς αντέδρασε στο ότι δεν μπορούσε να καθίσει στο μπροστινό μέρος του λεωφορείου και στις φυλετικές διακρίσεις. Είχε όμως η οικογένεια της σπίτι, φαγητό και τα απαραίτητα. Σήμερα στην Ελλάδα ένα μεγάλο μέρος των πολιτών ζει σε πολύ χειρότερες συνθήκες.
 Ανεξάρτητα πόσο θαυμάζει κανείς αυτούς τους ανθρώπους η πόσο συμπάθεια νοιώθει για το σκοπό που υπηρετούσαν, το νόημα που βγαίνει είναι ότι άκουσαν τη φωνή της συνείδησης τους, εναντιώθηκαν σε άδικους και ανήθικους νόμους και όχι μόνο κέρδισαν αλλά έμειναν στην ιστορία. Οι πρώτοι που αψηφούν τους νόμους πληρώνουν το τίμημα αλλά γίνονται ήρωες. Μετά τους ακολουθούν άλλοι. Όταν πολλοί αντιδρούν, τότε οι νόμοι αλλάζουν. Χωρίς αντίδραση δεν θα αλλάξουν ποτέ.
Ακραία και ύστατη μορφή αντίδρασης είναι και η βία. Ας θυμηθούμε την Ελληνική,τη Γαλλική, τη Ρωσική και την Αμερικανική επανάσταση. Τα πολιτεύματα  στα οποία εναντιώθηκαν οι λαοί μπορεί να μας φαίνονται σήμερα απαράδεκτα και καταπιεστικά αλλά εκείνη την εποχή θεωρούνταν φυσιολογικά και αποδεκτά. Το ερώτημα δεν είναι η ονομασία του πολιτεύματος αλλά κατά πόσο είναι καταπιεστικό. Η συνείδηση του κάθε ανθρώπου είναι αυτή που θα το κρίνει και κανένας άλλος  Ίσως σε αρκετές δεκαετίες η αιώνες, η σημερινή μορφή δημοκρατίας να φαντάζει στους ανθρώπους του μέλλοντος απαράδεκτη και καταπιεστική.
Συμπάσχοντες Έλληνες, ακόμη και εάν δεν θεωρείτε τον εαυτό σας ιδιαίτερα σημαντικό, ακολουθείστε τη φωνή της συνείδησης σας και μπορεί να φέρετε τεράστιες αλλαγές και να διδάσκονται για εσάς στα σχολεία οι επόμενες γενεές.


 Τα  μέτρα που υπαγορεύονται από τη τρόικα δεν έχουν ως γνώμονα το συμφέρον των Ελλήνων. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να μην δημιουργηθεί παγκόσμια οικονομική κρίση με την άτακτη χρεοκοπία της Ελλάδας, να μην ξεκινήσει η διάλυση της ευρωζώνης, να προστατευτούν οι  τράπεζες που είχαν δανείσει στην Ελλάδα και να πάρουν τα χρήματα τους πίσω.
Μέχρι ποιο σημείο θα απαιτούν μέτρα; Μέχρι «εκεί που τους παίρνει», όσο δηλαδή υπάρχουν κυβερνήσεις, βουλευτές και πολίτες που δεν αντιδρούν.
Η κυβέρνηση μπορεί να αντιδράσει με διάφορους τρόπους πολιτικής πίεσης όπως οργανώνοντας την ομογένεια, σχηματίζοντας συμμαχίες με άλλες ευρωπαϊκές χώρες κλπ. Τελευταία εναλλακτική είναι να μην εφαρμόσει τα μέτρα. Εάν δεν υπάρχει κυβέρνηση να δεχτεί η βουλευτές να ψηφίσουν, τα μέτρα δεν θα εφαρμοσθούν.  
Υπάρχουν τρεις κατηγορίες πολιτών στην Ελλάδα: 1) οι βολεμένοι 2) οι αντιδρώντες 3) οι υπάνθρωποι.
Οι βολεμένοι δεν αντιδρούν και επιθυμούν τη σταθερότητα. Είναι όσοι έχουν διάφορες καρέκλες, οι υψηλόμισθοι δημόσιοι υπάλληλοι, όσοι έχουν μια καλή δουλειά ακόμη, επιχειρηματίες που τα πηγαίνουν σχετικά καλά, παντός είδους συστημικοί κλπ.  
Η άλλη κατηγορία είναι αυτοί που αντιδρούν με κάποιο τρόπο. Μορφές αντίδρασης είναι: δημιουργία κινήσεων, άρθρα, δημοσιεύσεις στο internet, επιστολές σε πολιτικούς, συγκεντρώσεις, απεργίες, οικονομικό μποϋκοτάζ γενική απεργία διαρκείας, απόσυρση καταθέσεων από τις Τράπεζες, μη πληρωμή φόρων και εισφορών, μείωση των αγορών στις τελείως απαραίτητες. Ακόμη και η αυτοκτονία είναι μια κακή έκφραση αντίδρασης. 
Η τρίτη κατηγορία που είναι και η μεγαλύτερη είναι οι υπάνθρωποι. Αυτοί που αν και δεν ανήκουν στους βολεμένους, έχουν μια παθητική στάση απέναντι στη κατάσταση. Η είναι τελείως ηλίθιοι και περιμένουν ότι τα πράγματα θα  βελτιωθούν με ένα μαγικό τρόπο η περνούν τους εαυτούς τους για πολύ έξυπνους και αφήνουν στους άλλους τη βρωμοδουλειά της αντίδρασης. Είναι συνυπεύθυνοι της κρίσης και της καταστροφής της χώρας.


Έλληνα συνάνθρωπε που είσαι ακόμη κάπως «βολεμένος» και που αδιαφορείς για ότι γίνεται γύρω σου πρέπει να μάθεις ότι :
 ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΣΕΙΡΑ ΣΟΥ!
 Μπορεί να σου έχουν κόψει το μισθό και να πληρώνεις περισσότερους φόρους αλλά κρατάς ακόμη μια ικανοποιητική δουλίτσα και τα «βγάζεις πέρα», πιο δύσκολα από πριν αλλά τα καταφέρνεις. Βλέπεις τι γίνεται γύρω αλλά δεν αντιδράς απλά σκέφτεσαι το «τομάρι» σου και λές δόξα τω Θεώ που εσύ είσαι καλά !
Ξέρεις για τις τέσσερις χιλιάδες αυτοκτονίες, τους ενάμισυ εκατομμύριο ανέργους και τους ακόμη περισσότερους υπερχρεωμένους. Ξέρεις ότι πολλοί επιχειρηματίες και βιοτέχνες είναι κατεστραμμένοι οικονομικά και ότι πολλοί άνθρωποι έχουν χάσει τα σπίτια τους και τις περιουσίες τους. Ξέρεις για οικογένειες που υποστίζονται και είναι στο δρόμο. Σίγουρα υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις στο συγγενικό, φιλικό η κοινωνικό περιβάλλον σου.
Μπορεί να στενοχωριέσαι λίγο η χαιρέκακα να απολαμβάνεις που συμβαίνει σε άλλους και όχι σε εσένα. Κοιτάς μόνο πως θα κρατήσεις τη δουλίτσα σου. Κοιτάζεις τον εαυτούλη σου και την οικογένεια σου. Δεν σε νοιάζει για τους άλλους ! Δεν σε ενδιαφέρει ! Ας ζήσεις εσύ και οι άλλοι ας πεθάνουν ! 
             Όταν θα έρθει η σειρά σου και θα έρθει οπωσδήποτε ποιός θα ενδιαφερθεί για σένα ;  Όταν θα χάσεις τη δουλειά σου, όταν δεν θα θα μπορείς να συντηρήσεις την οικογένεια σου, όταν σου πάρουν το σπίτι, όταν θα έχεις βαριά κατάθλιψη και τάσεις αυτοκτονίας τι θα κάνουν οι άλλοι; Μα φυσικά ότι έκανες και εσύ ! Θα κοιτάξουν το «τομάρι» τους  και πως θα επιβιώσουν και θα σε αφήσουν να πεθάνεις, αρκεί αυτοί να ζήσουν!